Sklep Stacjonarny:
Aleja Rzeczypospolitej 20
02-972 Warszawa
+ 48 726 222 237

od 199 zł dostawa kurierem GRATIS

The Purple Cow, Podróżna gra magnetyczna Tryktrakt

Producent The Purple Cow
Czas wysyłki 24 godziny
29.00

Producent: The Purple Cow

Ciekawa propozycja dla osób, które dużo podróżują. Seria gier magnetycznych w mini formacie, zmieści się do każdej torebki. Gra mało waży, dzięki czemu zawsze możemy ją mieć pod ręką. Sprawdzi się podczas czekania na wizytę u lekarza, w dłuższej podróży samochodem czy samolotem. Metalowe pudełko służy nam za planszę, dzięki czemu gabaryt gry ograniczony jest do minimum.

Cechy gry magnetycznej Backgammon (Tryktrak):

  • mała, gra podróżna,
  • zapakowana w metalowe pudełko, służące za planszę,
  • ilość graczy: 2,
  • przeznaczona dla dzieci od 4 roku życia,
  • w zestawie znajduje się dwie mini kostki oraz 30 okrągłych magnesów,
  • wymiary opakowania: 18 x 10,3 x 1 cm.

Cel: Celem gry w tryktrak jest doprowadzenie swoich 15 pionków do swojego domu (6 pół w prawym dolnym rogu planszy), a następnie zdjęcie ich z planszy.

Zasady gry: Ułóż pionki zgodnie z rysunkiem na odwrocie. Na początku każdy z graczy rzuca jedną kostką. Gracz, który wyrzuci większą liczbę oczek, rozpoczyna grę. Rzuca on jednocześnie obiema kostkami, a liczba wyrzuconych oczek określa ilość pól, o którą mogą zostać przestawione pionki. Jeden gracz będzie przesuwał swoje pionki w stronę zgodną z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, a drugi w kierunku przeciwnym. Po rzucie może poruszyć swe dwa pionki o liczby wskazane na kostkach (lub jednym pionkiem dwa razy). Pionki można przesuwać wyłącznie na pola, na których nie znajdują się co najmniej dwa pionki przeciwnika. Wyjątkowym rzutem jest tak zwany "dubel" (ta sama ilość oczek na obu kostkach), który daje łącznie cztery ruchy o wskazaną liczbę oczek. W pierwszej fazie gracz musi doprowadzić wszystkie swe pionki do "domu”. Dopiero wtedy może zdejmować pionki z planszy. Odbywa się to poprzez wyrzucenie kostką ilości oczek potrzebnej pionkowi do opuszczenia planszy. Jeżeli gracz wyrzuci 6, a nie posiada pionków na szóstym polu (licząc od krawędzi planszy), to może zdjąć pionek z kolejnego pola. W czasie gry można zbijać pionki przeciwnika. Zbicie polega na umieszczeniu swego pionka na polu, na którym znajduje się pojedynczy pionek przeciwnika. Po zbiciu pionek jest odkładany na bandę (zebra na środku planszy) i przeciwnik nie może kontynuować gry, dopóki jego pionek najpierw nie wróci na planszę. Wykorzystuje w tym celu wyniki rzutu dwiema kostkami i rozpoczyna odliczanie od zewnętrznej krawędzi domu przeciwnika. Przy wprowadzaniu pionka do gry obowiązują te same zasady zajmowania pola, co w zwykłym ruchu. Jeśli wyniki rzutu kostkami kierują pionek z bandy na pola zablokowane pionkami przeciwnika, gracz traci kolejkę.

Polecamy również

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów