Sklep Stacjonarny:
Aleja Rzeczypospolitej 20
02-972 Warszawa
+ 48 726 222 237

od 199 zł dostawa kurierem GRATIS

Egmont, Gra do plecaka - Lato z komarami

Producent Egmont
Czas wysyłki 24 godziny
36.50

Producent: Egmont

Elementy gry
-55 kart

-70 karnych żetonów po 8 z wartościami 1–6

-7 kart bzzz

-70 karnych żetonów:  20 czarnych o wartości 10 i 50 żółtych o wartości 1.

Cel gry
Wygra gracz, który na koniec gry będzie mieć najmniej
punktów karnych.
Przygotowanie rundy

Gra trwa kilka rund. W pierwszej rundzie rozdającym jest
gracz, który jako ostatni został ugryziony przez komara.
W kolejnych rundach rozdający zmienia się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Rozdający wykonuje następujące czynności:

1. Tasuje wszystkie karty i rozdaje każdemu po 6 kart.
Gracze nie pokazują innym swoich kart.
2.Pozostałe karty kładzie na stole w zakrytym stosie. Odkrywa wierzchnią kartę i kładzie ją na środku stołu, tworząc odkryty stos do zagrywania kart.
Przebieg rundy

Rozpoczyna gracz siedzący na lewo od rozdającego. Następnie gra przebiega w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
W swojej turze gracz może wykonać tylko 1 z poniższych działań:
1. Zagrać kartę;
2.Dobrać kartę;
3.Spasować.

1. Zagranie karty
Gracz zagrywa kartę z ręki na wierzch odkrytego stosu.
Można zagrać kartę o takiej samej wartości lub o 1 większą od tej na wierzchu stosu.
Karta specjalna bzzz jest większa od 6 i mniejsza od 1.

2. Dobranie karty
Jeśli gracz nie może lub nie chce zagrać karty, może dobrać 1 kartę z zakrytego stosu. Jeśli karty w stosie się wyczerpią, nie można więcej dobierać kart.

3. Spasowanie
Gracz kładzie swoje karty zakryte przed sobą na stole. Do
końca bieżącej rundy gracz nie uczestniczy już w grze (nie
może zagrywać ani dobierać kart).
Koniec rundy
Runda kończy się:
1. Natychmiast, gdy któryś gracz zagra swoją ostatnią kartę
z ręki;
2. Gdy spasują wszyscy oprócz jednego gracza. Ten ostatni
gracz może jeszcze zagrać 1 kartę z ręki, ale nie może już dobrać karty.
Punktacja

Gracze odkrywają swoje karty w rękach lub te odłożone
przed sobą.
• Gracze otrzymują karne punkty za każdy rodzaj kart
(a nie ich liczbę) – zgodnie z wartością na karcie.
Na przykład 3 karty o wartości 4 dają 4 punkty karne.
• Każda karta bzzz daje 10 karnych punktów.
• Gracz, który zagrał w tej rundzie wszystkie swoje karty, w nagrodę odkłada swój 1 wcześniej zdobyty karny żeton. Gracz może w ten sposób pozbyć się czarnego żetonu o wartości 10 lub żetonu o wartości 1 (mniej
opłacalne).
Gracze biorą odpowiednią liczbę żetonów i kładą je przed sobą.
Gdy gracz zbierze 10 żółtych żetonów, natychmiast wymienia je na czarny żeton o wartości 10.

Nowa runda

Gracze sumują, ile mają punktów karnych ze wszystkich
rund. Jeśli żaden z graczy nie zdobył co najmniej 40 punktów karnych, rozgrywana jest kolejna runda.
Koniec gry

Gra kończy się, gdy jeden z graczy na koniec rundy będzie
mieć co najmniej 40 punktów karnych. Wygrywa gracz,
który ma najmniej punktów karnych. 

W razie remisu gracze dzielą się zwycięstwem.

Liczba graczy: 2-6

Wiek graczy: 7+

Polecamy również

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów